Πέμπτη 14 Απριλίου 2016


Φώτο: http://online-pressblog.blogspot.gr
Επ’ ευκαιρίας της πρώτης επίσκεψης στην πολυτάραχη και δοκιμασμένη Ελλάδα, του πάπα Φραγκίσκου και συγκεκριμένα στη νήσο Λέσβο, τέθηκαν ‘’επί τάπητος’’ ποικίλες απόψεις
υπέρ και κατά του συγκεκριμένου θέματος! Πολλοί θεωρούν οτι η επίσκεψή του, τη δεδομένη χρονική περίοδο, είναι εξαιρετικής σημασίας, συμβολισμού και αξίας για την πατρίδα της Σαπφώς και του Αλκαίου. Η επιλογή της Λέσβου, που έρχεται να στείλει το μήνυμα της ειρήνης, της ομόνοιας και της συνεργασίας των λαών, αποτελεί ηθική ανταμοιβή για τη διαχείριση μιας μεγάλης ανθρωπιστικής κρίσης, που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και του αγγέλματος αλληλεγγύης που επιθυμεί να στείλει το νησί σ’ όλη την ανθρωπότητα!

Όμως, μήπως αντικρίζουμε μονάχα την ‘’βιτρίνα’’ εθελοτυφλώντας για το πίσω μέρος της;;;; Μήπως, έχουμε την εντύπωση ότι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ επίσκεψη του στο νησί θεωρείτε τυχαία;;;; Μήπως δεν αναλογιστήκαμε γιατί ΜΟΝΟ στη Λέσβο και όχι και σε άλλα πολύπαθα νησιά της παραμεθορίου (π.χ. Σάμος, Κως, Λέρος κ.α.) ;;; Γιατί αυτήν την συγκεκριμένη χρονική στιγμή (μετά από την συμφωνία της Ελλάδας με την Τουρκία, την μείωση της μεταναστευτικής ροής και το ξεκίνημα των επαναπροωθήσεων!!) και όχι το καλοκαίρι του 2015 τότε που η ημερήσια εισροή κυμαινόταν στα 5.000 άτομα (!!!), που όλο το νησί έσφυζε από μετανάστες και είχε γίνει το επίκεντρο του κόσμου;;;; Τότε, που όλη η Ευρώπη ‘’ένιπτε τα χείρας της’’, τοποθετούσαν το πρόβλημα ως τοπικό(!!!) (λες και η Λέσβος ήταν η εναρκτήριος αιτία του μεταναστευτικού και όφειλε μοναχή της να το επιλύσει!!) και ήταν ‘’ξεχασμένη από τους πάντες και τα πάντα’’!! Ας ενθυμηθούμε, ότι από τον Οκτώβρη του 2015 και μετά, τοποθετήσανε στη ακτοπλοϊκή γραμμή Μυτιλήνης-Πειραιά, πλοία για την αποκλειστική μεταφορά παράτυπα εισερχομένων πολιτών, ξεκίνησαν οι αποσπάσεις λιμενικών και αστυνομικών από τον υπόλοιπο Ελλαδικό χώρο για την ενίσχυση της ήδη υπάρχουσας δύναμης και τέθηκε για πρώτη φορά το ζήτημα του μεταναστευτικού σε πανελλήνιο και Ευρωπαϊκό πλαίσιο συζητήσεων και επιλύσεων!! Από το καλοκαίρι του 2012 (που ξεκίνησαν οι εισροές) μέχρι τότε (3 ολόκληρα χρόνια!!), ποιος είναι ο λόγος της αισθητής απουσίας του πάπα;;;;
Μήπως τότε θα άξιζε περισσότερο από τώρα;;;


Όπως κάθε επίσκεψη ηγέτη κράτους, έτσι και η συγκεκριμένη εκτός των θετικών αποτελεσμάτων που θα επιφέρει στο σύνολο της Ελλάδας αλλά κυρίως στη Λέσβο (τα οποία προανέφερα στο ξεκίνημα), γεννά αρκετούς προβληματισμούς, αλλά και συνέπειες που θα κάνουν αισθητή την παρουσία τους εν ευθέτω χρόνω. Μέσα από συζητήσεις με ανθρώπους διαφόρων μορφωτικού επιπέδου, ωρίμανσης και παιδείας, διακρίνεται ο δισταγμός, η αμφιβολία και η αμφιταλάντευση που επικρατούν στις σκέψεις τους!!
Μεταξύ των διαφόρων θρησκειών στην Ελλάδα, η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία αποτελεί το δόγμα που αντιπροσωπεύει την πλειονότητα του πληθυσμού και αναγνωρίζεται συνταγματικά ως "επικρατούσα θρησκεία" του κράτους του κράτους.

Η Ορθοδοξία είναι αιματοβαμμένη από τους χιλιάδες μάρτυρες και οικοδομημένη σε διδαχές, θεόπνευστα έργα και λόγια μεγάλων διδασκάλων και φιλοσόφων τους Έθνους και της Εκκλησίας!!
Η Ορθοδοξία που είναι άμεσα συνδεδεμένη με την Ελλάδα, κρατάει 2000 χρόνια ζωής, συγκριτικά με την παπική δύση, η οποία το 1054 μΧ εξ’ αφορμής του filioque, αποσχίστηκε διακόπτοντας της Αποστολική Διαδοχή, ξεκινώντας τη δική της ‘’ηγεμονία και μονοκρατορία’’ των παπών, βασιζόμενη λανθασμένα στο ‘’πρωτείο της εξουσίας’’ του αποστόλου Πέτρου, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Άγιος Νεκτάριος. Η συντέλεση του Σχίσματος έγινε τελικά με την επιβολή των Σταυροφόρων και κυρίως της Δ' Σταυροφορίας (1201-1204 μΧ), όταν πια με την βία εκτοπίζεται η Ορθόδοξος Ιεραρχία, καταργείτε η συνοδικότητα και επιβάλλετε η παπική νοοτροπία. Συνεχίζει αναφέροντας, οτι οι Απόστολοι δεν ήσαν επίσκοποι μιας ορισμένης πόλεως και επομένως δεν μπορεί η φιλοδοξία των παπών, να στηριχθεί στον Πέτρο. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με κείμενα του Πολυκράτους Εφέσου και την Επιστολή της Συνόδου της Καρθαγένης, το 418 μΧ, προς τον Κελεστίνο Ρώμης, τονίζεται ότι ‘’ο Θεός δεν έδωσε μόνο σε μια παροικία (= Εκκλησία) και σε ένα άνθρωπο την Χάρη η το Άγιο Πνεύμα, αλλά σε όλους όσοι πιστεύουν και είναι ενωμένοι στο όνομα του Χριστού και είναι συγκεντρωμένοι εις Σύνοδον’’. Η μεγάλη εξέλιξη του παπισμού στη Δύση διακρίνεται μέσα από τα Ψευδοδεκριτάλια, στη Donatio Konstantini, στα Ψευδοϊσιδώρεια Δεκριτάλια και στο ‘’de cretum Gratiaui’’, τον ια' αιώνα, τα οποία υπερέβησαν κάθε όριο εξελίξεως, διότι ήρθαν να κατοχυρώσουν το ήδη υπέρ-καινοτομηθέν παπικό πρωτείο και τον θεσμό του παπισμού, που είχε μπει στη συνείδηση της Δύσεως, ενώ στην Ανατολή δεν είχαν δώσει τόση σημασία πως αυτό καλλιεργείτο. Η παπική εκκλησιολογία θεωρείτε σαν ένα είδος φιλοσοφικού θεσμού, μια φιλοσοφική θεωρία που παραδέχεται τον Θεό ως Δημιουργό του κόσμου, αλλά όχι και σαν Προνοητή αυτού. Η παπική Εκκλησία θέτει σε δεύτερη μοίρα τον ίδιο τον Χριστό. Ο πάπας εκτοπίζει την Εκκλησία ως Σώμα Χριστού και Κοινωνία του Αγίου Πνεύματος, και έρχεται αυτός να κυριαρχήσει, ενώ ο Χριστός βρίσκεται κάπου πίσω και το Άγιο Πνεύμα και δεν έχει την κεντρική θεοπρεπή θέση Του. Τό ‘χει γράψει και η μηδαμινότητά μου, ότι δεν έχει Χριστοκεντρισμό η ρωμαϊκή θεολογία, έχει περισσότερο Χριστομονισμό, χωλαίνει στη Χριστολογία. Και ο άγιος Νεκτάριος, χωρίς να το λέει επί λέξει, το εννοεί, πως το να απωθείται ο Χριστός και να γίνεται ο πάπας αντικαταστάτης του είναι άρνηση του Χριστού ως Απαρχής και Κεφαλής και Ακρογωνιαίου Λίθου της Εκκλησίας. Ο Πρωθιερέας Καθηγητής Γεώργιος Βασίλιεβιτς Φλορόφσκι διαπιστώνει, ότι πράγματι χωλαίνει η εκκλησιολογία της Ρώμης, μα περισσότερο η Χριστολογία τους. Στη συνέχεια ο Άγιος Νεκτάριος μιλάει για το παπικό αλάθητο. Αποδεικνύει ότι ο πάπας κάθε άλλο παρά αλάθητος είναι όπως π.χ. ο επίσκοπος Ρώμης Κάλλιστος τον γ' αιώνα που ήταν Σαβελιανός και υπονομεύει ο κίνδυνος του Σαβελιανισμού και μέχρι σήμερα στο θέμα του filioque, υπονομεύει ένας «ημισαβελιανισμός», όπως θα ‘πει ο Άγιος Φώτιος στην Μυσταγωγία περί του Αγίου Πνεύματος. Δηλαδή ένας υπερτονισμός της μιας του Θεού ουσίας σε βάρος των τριών Προσώπων και της Μοναρχίας του Πατρός. Τον δ' αιώνα έχουμε την περίπτωση του μη αλάθητου του πάπα Λιβερίου, που υπέγραψε το αιρετικό «Πιστεύω» των αρειανών. Επίσης και την περίπτωση του πάπα Ονωρίου στον ζ' αιώνα, που καταδικάστηκε από την ΣΤ' Οικουμενική Σύνοδο ως αιρετικός μονοθελητής και το παραδέχθηκε και ο διάδοχός του πάπας Λέων ο Β' το 682-683. Επομένως δεν υπάρχουν ούτε θεολογικά ούτε ιστορικά ερείσματα ότι ο πάπας είναι αλάθητος.
Ως επίλογο, ο Άγιος τονίζει ότι, ‘’όπως έχουν στην πρώτη σειρά το πρωτείο, την εξουσία του Πέτρου, μακάρι να είχαν και στην πρώτη σειρά τη μετάνοια του Πέτρου, για να είναι ολόκληρο το Ευαγγέλιο, να είναι πράγματι ευαγγελική η Εκκλησία’’.

Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός (Αρχιεπίσκοπος Εφέσου) υπογραμμίζει την αναγκαιότητα της αληθινής έρευνας των δογματικών θεμάτων που αμφισβητούνται. Γράφει χαρακτηριστικά, ότι η έρευνα για αμφισβητούμενα δογματικά θέματα πρέπει να γίνεται με αλήθεια, χωρίς πονηρία, χρησιμοποιώντας κάθε φορά τα ισχυρότερα επιχειρήματα. Μέσα από μια τέτοια συζήτηση θα υπάρξει μεγάλο κέρδος, γιατί θα αποκαλυφθεί η αλήθεια. Ο Άγιος ισχυρίζεται ότι το κέρδος θα είναι μεγάλο αν και τα δύο μέρη αποβλέπουν στην εύρεση της αλήθειας και όχι στην έριδα και αν δεν φροντίζουν να νικήσουν με κάθε μέσο, αλλά ακόμη να ανέχονται και να νικηθούν καλώς. Με όσα λέγονται γίνεται έλεγχος των Λατίνων, οι οποίοι επεδίωκαν ακριβώς τα αντίθετα. Δεν αναζητούσαν την αλήθεια για το καθαρτήριο πυρ, αλλά απλώς, όπως και σε άλλα θέματα, να επιβάλλουν τις απόψεις τους!
Αναφερόμενος στην Αποστολική Σύνοδο που συνεκλήθη για να καθαρισθεί αν έπρεπε να περιτέμνονται οι εξ Εθνών Χριστιανοί, και μάλιστα στην συζήτηση που έγινε μεταξύ των Αποστόλων, αλλά και την ομόνοια μετά την σύνοδο, λέγει ότι και οι ίδιοι σε αυτές τις συζητήσεις πρέπει να αποβλέπουν στην ειρήνη και την ομόνοια, έστω και αν γίνει πολλή συζήτηση.
Έτσι, λοιπόν, είναι αναγκαία η δογματική συζήτηση, όταν υπάρχουν επιχειρήματα και όταν ενδιαφέρονται για την ειρήνη και την ομόνοια. Αν όμως επικρατή έριδα και προσπάθεια επιβολής κάθε απόψεως, τότε δεν μπορεί να υπάρξει ωφέλεια. Αυτό το μέτρο είναι αναγκαίο για κάθε δογματική συζήτηση. Γιατί, αν δεν ενεργή το Άγιο Πνεύμα, αν δεν επικρατή η ειρήνη κατά την διάρκεια των συζητήσεων, τότε είναι αδύνατον να βρεθεί η αλήθεια.

Ο νεοϊερομάρτυς και εθναπόστολος Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, που έζησε στα χρόνια της τουρκικής σκλαβιάς, πριν από 300 περίπου χρόνια (1714-1779), επισημαίνει οτι ''ο ένας Αντίχριστος είναι ο Πάπας, και ο άλλος είναι αυτός που είναι στο κεφάλι μας, χωρίς να ειπώ το όνομά του, το καταλαβαίνετε, μα λυπηρόν είναι να σας το ειπώ, διότι αυτοί οι Αντίχριστοι είναι εις την απώλειαν, καθώς το έχου'' (Διδαχή 8η). Και κλείνει λέγοντας, ‘’τον πάπα να καταράσθε, διότι αυτός θα είναι η αιτία του κακού” (90η Προφητεία).



Στη συνοδεία του πάπα, εκτός των άλλων, θα είναι και ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος ο Β’, ο οποίος θα τον ακολουθήσει καθ’ όλο του το ταξίδι στη Λέσβο. Ένας αρχιερέας της Ορθοδοξίας που με τις τελευταίες του εμφανίσεις και κινήσεις, αποδεικνύει περίτρανα στις συνειδήσεις όλων μας ότι μόνο πρότυπο, εικόνα και παράδειγμα Ορθόδοξου ηγέτη δεν είναι!!
''Θύμα της αντιρατσιστικής προπαγάνδας και της πολιτικής ορθότητας φαίνεται να έπεσε ο προκαθήμενος της Ελληνικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος;;'', θα αναρωτηθούν ορισμένοι σχετικά με την πρόσφατη επίσκεψή του στα "hot spot" στον Πειραιά, όπου και προσέφερε φαγητό στους ‘’κατατρεγμένους πρόσφυγες’’. Το ατόπημα όμως, ήταν ότι εν αντιθέσει με ΟΛΕΣ τις εμφανίσεις του, παρουσιάστηκε δίχως κανέναν σταυρό, εγκόλπιο ή οποιοσδήποτε άλλο σύμβολο της Ορθοδοξίας!! Δηλαδή η φιλανθρωπία της Εκκλησίας δεν προσφέρεται στο όνομα του Χριστού;;; Για να μην προσβληθούν δηλαδή οι μουσουλμάνοι μετανάστες αφαίρεσε ο Έλληνας ιεράρχης από τα άμφιά του το σύμβολο του Χριστού;;;
Αντί να σεβαστούν οι μετανάστες την φιλοξενία και την φιλανθρωπία των Ελλήνων, ο Έλληνας αρχιεπίσκοπος αποποιείται το σύμβολο του Χριστιανισμού;;;
Προσωπική, σταθερή και αδιαμφισβήτητη άποψή μου, δεν ξέρω γιατί ο αρχιεπίσκοπος δεν φόρεσε σταυρό και εγκόλπιο όταν πήγε στους ‘’πρόσφυγες’’. Μπορεί να το έκανε από κάποια διάκριση για να μην σκανδαλίσει ή από κοινή προφύλαξη για να μην προκαλέσει. Πάντως λάθος και στις δύο περιπτώσεις!! Τον σταυρό, τα εγκόλπια και γενικώς τα σύμβολα της πίστεως μας (γιατί σύμβολα είναι και ΟΧΙ ‘’διακριτικά’’, όπως ανέφερε ο προκαθήμενος!!) όσοι τα φέρουν, πρέπει να τα φέρουν πάντα! Δεν είναι κοσμήματα και ούτε είναι ζήτημα ματαιοδοξίας… τουλάχιστον στην ουσία του! Γιατί άμα το βλέπει έτσι ο φέρων είναι δικό του θέμα και όχι θέμα ουσίας! Εδώ τα φοράνε στα συλλείτουργα ως μη όφειλαν την στιγμή πού ΜΟΝΟ ο πρώτος ιερεύς φέρει σταυρό για να μην γίνεται ''σταυρολίβαδο'' η εκκλησία!! Το ίδιο ισχύει με τις μίτρες αλλά και με το σάκο. Ο πρώτος την φέρει και όχι όλοι, γιατί μέσα από τα ''κουδούνια'' χάνουμε την ουσία της πίστεως!! Όπως οι ένστολοι φοράνε διακριτικά βαθμών, έτσι και οι σταυροφόροι κληρικοί! Δεν είναι ούτε προαίρεση, ούτε ψευτοκαθήκον…. είναι υποχρέωση τους!!! Και άμα φορώντας τα στιγματίζονται ως επιδεικτικοί ή ματαιόδοξοι… ουδέν πρόβλημα, εκπρόσωποι του Θεού στη Γη είναι!! Οφείλουν να δέχονται πάντων τις βολές, τα βέλη και τους ραπισμούς!! Να υποστηρίζουν το ιερατικό σχήμα και στην τελική να συνειδητοποιήσουν οτι κάτι εκπροσωπουν, δεν αυτοεκπροσωπούνται!!!

Εν κατακλείδι, το Σάββατο 16 Απριλίου 2016, θα επισκεφτούν τη νήσο Λέσβο, ο αιρετικός ηγέτης του Βατικανού, πάπας Φραγκίσκος, ο προκαθήμενος της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, κ.κ. Ιερώνυμος Β' (ο οποίος αντιτίθεται στο σύμβολο της Πίστης, καταπατώντας παράλληλα την έννοια της Σταυρώσεως του Χριστού!!), ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος (που ουκ ολίγα έχουν διατυπωθεί για τη στάση και τη συμπεριφορά του σχετικά με το παγκόσμιο, εβραϊκό λόμπυ!!) και ο πρωθυπουργός της Ελλάδας κ.Τσίπρας Αλέξιος (‘’χωριό που φαίνεται, κολαούζο δεν θέλει’’... όπως λέει και ο σοφός λαός)
Συγκεντρωμένο…. όλο το ‘’enfant gâté’’ της Γης!!! Ποιος τη χάρη μας!!! Και εις ανώτερα….. με την επίσκεψη εξωγήινων την επόμενη φορά!!!





Ακολουθήστε μας στο Facebook, πατώντας ΕΔΩ για να ενημερώνεστε συνεχώς!


                                                                   


                                                                                   ''Γκοντό''

0 σχόλια:

ΚΑΜΠΑΝΟΚΡΟΥΣΙΑ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΞΕΒΑΝΗΣ

2WinBet

ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ